Lefthanded.



Annyeonggg! An Independent High School Girl, My true name is Syue. Yoora is my hangul name :) Fans of Jang Geun Suk & Im Yoona. 14.12 ♀ I'm twinslicious. Want more? Click "about"

facebook twitter tumblr



Pretty Lady 2 :D
Monday, December 5, 2011 @ 12:42 AM // [0 letters]
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

-watak baruuu got from ladang-

Maya, 20. - Setiausaha kepada Qaishiri. Sikapnya sabar, tenang 
walaupun sering di maki hamun oleh Qaishiri. 

Pretty Lady 2

Pada hari sabtu, mereka mengada jamuan akhir tahun di dalam bilik darjah.
Sebelum jamuan itu bermula mereka menghias kelas. Cuma ada, Qaishara,
Annie, Farisha dan rakan-rakannya. Annie menuju ke bilik darjah, sambil
memegang minuman untuk diberi pada Qaishara. Kerana terlalu leka, dia
terlanggar Farisha yang ingin keluar dari bilik darjah. Mujur tiada siapa yang
nampak. Tapi air yang terkena Farisha sedikit daripada Annie terkena.

Annie : Ya Allah! Sorry, risha. Aku tak sengaja.
Farisha: What? You tak sengaja? Eh, dah buta sangat ke? 
*sambil menunjal kepala Annie*
Annie : Sorry. Aku tak sengaja.
Farisha : Dahh, blah! But, kau jangan ingat aku akan lepaskan kau. 
*dia menolak badan Annie sehingga jatuh*
Qaishara : Kau tak apa apa ke? Melampau betul si Farisha tu.
Kurang ajar! Meh sini aku tolong kau bangun.

Dia menghulurkan tangan, Annie menyambut.

Qaishara : Sorrylah weh. Sebab aku suruh kau ambilkan air kau kena macam ni.
Annie : Takpelah. Aku juga yang salah sebab tak pandang depan masa jalan.
Seronok sangat nak hias kelas.
Qaishara : Baju kau kotor tu. Jom pergi tandas.

Annie mengangguk.

Qaishara : Annie, annie. Lurus bendul betul. Kalau aku dah marah balik si Farisha tu. Perasan bagus je. *Bisik hati*

**
Qaishara : Eh. Annie, kau menung apa tuh? Sampai aku panggil pun tak dengar.
Annie : Ya Allah! Kus semangat! Bila kau sampai neh? 
Qaishara : Lima belas minit yang lalu Annie. Kau je yang menung sana sini. Ish.
Annie : Haha, macam mana boleh masuk dalam rumah ni?
Qaishara : Aku pernah duduk dekat rumah ni Annie. I know where, you put the spare key.
Annie : Ohh.. jangan kau jadi penyamun masuk rumah aku pulak.
Qaishara : Aku taklah sedesperate tuu.
Annie : Hahaha. 

Annie mengambil PSP yang berada di coffee table. Lalu, memain game.

Qaishara : Asyik-ii PSP kau tu. Macam budak budak kau tahu tak?
Annie : Diamlah kau. Aku tengah nak kalah ni.
Qaishara : Ishh, khusyuk sangat dengan game dia.

Tiba-tiba bunyi telefon bimbit Qaishara memecah sunyi.

Qaishara : Hello? Ohh, Qai. Kau nak apa? Hah? Balik awal? For what? Aku baru je sampai rumah sewa.
Qaishara : Haaa, yelah yelah. Nanti sebelum maghrib aku sampai rumah. Bye.. 

Annie : Siapa tu Sha?
Qaishara : Kembar aku, Qaishiri. 
Annie : What?! Kau ada kembar? Kenapa sekarang baru aku tahu? *sambil mencebikkan bibir*
Qaishara : Kau tak tanya. Hihihi. *sambil tersengih sengih*
Annie : Erk! Cubit kangg. Dia nak apa?
Qaishara : Dia suruh aku balik awal. Tak dapat ahh stay sini. 
Annie : Ohh, alaa. sedey.
Qaishara : Relex... relex.. Nanti esok aku datang k? 
Annie : Nak gerak dah ke?
Qaishara : Taklahh. Aku baru kol 4. 
Annie : Hmm . okayy.
Qaishara : So? Plan kita untuk kenakan Farisha time birthday party aku tuh? Jadi tak?
Annie : Ikut kau lah. Aku taktahu sangat.
Qaishara : Okayy. 

**

Qaishiri : What? You tak boleh datang? But whyy? I baru je nak kenal kan you dengan my family.
Farisha : Ha'ah lah, Qai. I seriously tak boleh datang. My parents ada dinner dengan client dorang.
And I jadi mangsa kena ikut. Huh!
Qaishiri : Hmm, takpelahh. 

Telefon bimbit di matikan. Qaishiri duduk dikerusi. Hampa kerana Farisha tidak dapat datang ke rumahnya.
Pintu pejabatnya di ketuk.

Qaishiri : Masuk. 

*pintu dibuka kelihatan Maya, setiausaha Qaishiri*

Qaishiri : What do you want?
Maya : Ni file ni, Datuk suruh encik tanda tangan.
Qaishiri : *Diam, termenung*
Maya : Encik? Encik? Encik? *sambil melambai-ii dengan tangan*
Qaishiri : What?! What?! Hah?! Takperlu panggil banyak kali. 

Maya tunduk ketakutan. Qaishiri memang selalu begini. Selalu riak, sombong dan pemarah.

Maya : Tak, file ni Datuk suruh encik tanda tangan.
Qaishiri : Tinggalkan file tu kat sini. Go back to your place.
Maya : Tapi, datuk nak sekarang.
Qaishiri : Siapa bos kau sekarang ni? I say, Leave it here, and go back to your place! *Jerit*
Maya : Baiklah encik. *perlahan-ii Maya keluar dari bilik itu*.

Thanks for reading -___- by the way. Please click the Fairytale Story <--- Hhihi.

Labels:

← NEWER
OLDER →